مقالات

مقایسه اجاره ون با مینی بوس

ون اجاره کنیم یا مینی بوس؟

مینی بوس و ون از نظر ظرفیت و امکانات مختلف با یک دیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند.به همین دلیل در ادامه این مقاله میخواهیم ون و مینی بوس را با یکدیگر مقایسه کنیم، و امکانات آنها را بررسی کنیم و در نهایت بهترین نوع وسیله نقلیه ای که به کار شما می آید را به شما معرفی کنیم.

تفاوت ظرفیت ون و مینی بوس:

اولین نکته ای که در تفاوت های بین ون و مینی بوس باید در نظر بگیریم ظرفیت و جا داری آن ها است. همانطور که میدانید معمولا برای مسافرت رفتن های خانوادگی با تعداد بالای نفرات همانطور که میدانید شما در اولین قدم نیاز به یک خودرو بزرگ و جادار دارید که بتوانید تمامی افراد را به راحتی در آن جای دهید.ازآنجایی‌که بسیاری از افراد ممکن است اطلاعات دقیقی درباره ون‌ها نداشته باشند، اولین انتخاب آن‌ها مینی‌بوس است. درست است که مینی‌بوس به‌صرفه‌تر است ولی راحتی نیز گزینه بسیار مهمی برای هر سفر است که باید آن را در نظر داشته باشید.ازآنجایی‌که بسیاری از افراد ممکن است اطلاعات دقیقی درباره ون‌ها نداشته باشند، اولین انتخاب آن‌ها مینی‌بوس است. درست است که مینی‌بوس به‌صرفه‌تر است ولی راحتی نیز گزینه بسیار مهمی برای هر سفر است که باید آن را در نظر داشته باشید.

برای تعریف کردن مینی بوس باید بگوییم خودرویی که از یک اتوبوس ظرفیت کمتری دارد و از یک ون ظرفیت بیشتری دارد.برای مثال در مدل های مختلف ظرفیت مینی بوس ها بین 16 تا 26 نفر است و در ون ها این رقم بین 11 تا 17 نفر ادامه پیدا میکند.

شما برای اینکه متوجه بشوید که ون اجاره کنید یا نسبت به کرایه مینی بوس اقدام نمایید ابتدا باید بدانید که تعداد نفرات خانواده شما چند نفر است اگر این تعداد بالای 20 نفر باشد،مینی بوس میتواند برای شما یک گزینه بسیار مناسب باشد و در صورتی که اعضای خانواده شما کمتر از 20 نفر هستند میتوانید از سفر خود با کرایه ون لذت ببرید.

ون اجاره کنیم یا مینی بوس؟

معمولا برای اکثر افراد این سوال پیش میاد که میگن ون اجاره کنیم یا مینی بوس؟

در پاسخ به این سوال به طور کلی باید بگوییممینی بوس ها کاربری رفت و آمدی دارند و مانند ون ها برای رفتن به مسافرت راحت نیستند،یعنی اینکه شما بعد از یه سفر چند ساعته مسافران دچار کمر درد و خستگی و گردن درد میشوند.بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که دوست ندارید پس از چند ساعت رانندگی خسته شوید، می‌توانید ون را انتخاب کنید.

و اما اگر ظرفیت و بزرگ بودن خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است که از مینی بوس استفاده کنید.نکته دیگر این است که مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها در جاده‌ها توسط پلیس‌ها بازرسی می‌شوند در حالی که با اجاره ون شخصی، دیگر نیازی نیست که توسط پلیس‌راه بازرسی شوید زیرا اختیار خودرو کاملاً با شما است.

همچنین یک نکته بسیار مهم دیگر که باید در نظر بگیریم این است که اتوبوس و مینی بوس جزء وسایل نقلیه بزرگ به حساب می آیند و همین موضوع باعث شده است که این خودرو ها نتوانند از مسیر های صعب العبور به راحتی عبور کنند.به همین دلیل است که اجاره مینی بوس به اندازه کرایه ون طرفدار ندارد در نتیجه شما با کرایه کردن یک ون به راحتی میتوانید به هر نقطه ای از کشور که میخواهید سفر کنید.به‌طورکلی ون‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان از آن‌ها برای گردشگری، مسافرت یا هر چیز دیگری استفاده کرد و از لحاظ قیمت دسته‌بندی دارند.

چه مدل مینی بوسی بخریم؟

شاید بعضی از افراد بخواهند برای خود مینی‌بوسی تهیه کنند و مدام این سوال را از خود می‌پرسند که چه مینی‌بوسی بخرم؟ بنابراین در ادامه می‌خواهیم به سوال این دسته از افراد پاسخ دهیم و بهترین و محبوب‌ترین مینی‌بوس‌هایی که در ایران وجود دارند را به ترتیب دسته‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی مینی‌بوس موردنظر خود را انتخاب کنید.

مینی بوس ولووB9:

مینی‌بوس ولوو که از آن می‌توان در کارهای بین‌شهری نیز استفاده کرد بالاترین رتبه را از نظر کاربردی بودن دارد. این مینی‌بوس در بخش‌های داخلی و خارجی خود بدنه محکمی دارد که از نفوذ آب به درون مینی‌بوس جلوگیری می‌کند.

مقایسه اجاره ون با مینی بوس

مینی بوس شیلر:

یکی از بهترین مینی بوس هایی که در حال حاضر در بازار ایران وجود دارد،مینی بوس های شرکت شیلر با توجه به ویژگی ها و مشخصاتی که دارند می توان گفت که این مدل شرکت شیلر یکی از قدرتمند ترین مدل ها مینی بوس موجود در ایران است.ازجمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطح لغزنده (ABS)، کولر، ساعت و دماسنج دیجیتالی، درب مسافر با مکانیزم برقی، فرمان هیدرولیکی و… اشاره کرد.

مینی بوسH350 هیوندا:

همانطور که خودتان هم میدانید کمپانی هیوندا یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تولید خودرو های سنگین و نیمه سنگین است. این شرکت در طول سال های گذشته ون مینی بوسی را به بازار ارائه کرده است که از امکانات و مزایا بسیار زیادی برخور دار است.این مینی‌بوس توسط کارشناسان و مهندسان اروپایی طراحی‌شده و برای جابجایی مسافران در شرکت‌های گردشگری، هتل‌ها، سازمان‌ها و… کاربردی است.

این خودرو ون با یک متور بسیار قوی که دارای توربو شارژ است به دست مصرف کنندگان رسیده است ، قدر گشتاورد این مدل از ون های هیوندا 38 نیوتن متر است.

همچنین این مینی بوس مجهز به سیستم کاهش آلودگی هوا را دارد و و در هنگام توقف ماشین بلافاصله خاموش میشود و در حین حرکت در کسری از ثانیه دوباره این خودرو ون روشن میشود و مسافران میتوانند به راحتی هرچه بیشتر سوار بشوند

مینی بوس هوندا 1:

این مینی‌بوس می‌تواند برای خانواده‌ها بسیار مقرون به صرفه باشد زیرا یک مینی‌بوس بسیار بزرگ و جادار است که می‌تواند تعداد زیادی از افراد خانواده را به‌صورت گروهی به مسافرت ببرد. همچنین صندلی‌های این مینی‌بوس بسیار راحت هستند که آن را برای سفرهای طولانی بسیار کاربردی می‌کند. این مینی‌بوس ۱۷۳ اسب بخار قدرت دارد.

مقایسه اجاره ون با مینی بوس

سخن آخر:

 بنابراین می‌توان گفت خریدن یا اجاره کردن آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد در حالی که معمولاً ون‌ها از نظر قیمتی کمی از مینی‌بوس‌ها بالاتر هستند. در این مقاله سعی کردیم، نکات مهمی درباره مقایسه ون با مینی‌بوس به شما بگوییم و انواع مختلفی از مینی‌بوس‌ها که هم‌اکنون در بازار ایران موجود هستند را به شما معرفی کنیم. پس از انجام تحقیقات لازم، می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که به سلیقه و نیازهای شما نزدیک‌تر هستند را تهیه کنید.

چرا الوون را انتخاب کنیم؟

شرکت الو ون مفتخر است، با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ دستگاه انواع مختلف  ون در ناوگان خود، بزرگترین و  معتبر ترین مجموعه در زمینه ارائه خدمات:
کرایه و اجاره انواع ون در تهران و سراسر کشور، به منظور انجام کلیه خدمات تشریفاتی و مسافربری، برای سفرهای درون شهری و برون شهری، ون تشریفات برای انجام ترانسفرهای تشریفاتی و فرودگاهی، کرایه ون دربستی در تهران برای انجام کلیه سرویس ها، کرایه ون توریستی با بهترین قیمت ها و امکان قرارداد جهت همکاری با شرکت های خصوصی و دولتی برای سرویس کارکنان را از ما بخواهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها