مقالات

ترانسفر CIP و VIP چیست؟

بررسی تفاوت های خدمات vip با cip:

حتما شما هم اگر جزء افرادی باشید که زیاد سفر میکنید باید تا به حال دو واژه کله خدمات سی آی پی و وی آی پی را شنیده باشید.روزانه افردا بسیار زیادی از طریق فرودگاه های سراسر جهان به نقاط دیگر سفر میکنند.علاوه بر پروازهای اکونومی و اقتصادی، نوعی پروازهای مخصوصی با شرایطی خاص نیز وجود دارند که خدمات پروازی VIP یا CIP نامیده می شوند.این خدمات در بیشتر موارد برای افراد خاص و شخصیت های مهم سیاسی ورزشکاران خانندگان و افراد سرشناس مانند رئیس جمهور و خلاصه افرادی که جایگاه و شخصیت مهمی در کشور برخوردار هستند استفاده میشود.

در طول پروازهای VIP یا CIP، امنیت و امکانات بیشتری چون غذا و نوشیدنی، محل استراحت، ابزار سرگرمی، امکان اتصال به اینترنت، تلویزیون، کتاب و مجلات و پذیرایی و سرویس دهی ویژه برای مسافران فراهم می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به توضیح خدمات CIP و VIP پرداخته و تفاوت های این دو سرویس با یک دیگر را شرح دهیم.

 

خدمات ترانسفر cip چیست؟

خدمات CIP؛ جزء آن دسته خدماتی است که امروزه در اکثر فرودگاه های کشور در حال ارائه به مسافران است.کلمه cip در واقع مخفف واژنامه انگلیسی Commercial Important Person است، که در اصل به معنی فعال اقتصادی یا شخصیت های مهم است.این سرویس در واقع فقط به افرادی ارائه میشود که جایگاه شخصیتی مهمی قرار دارند.

برای مثال می توان به مدیرکل شرکتی با مرتبه بالا، وزرا، فعالین شاخص حوزه های اقتصادی، سیاسی، ورزشی، هنری و غیره که فراهم کردن امنیت و آسایش آن ها موضوع مهمی است، اشاره کرد. خدماتی که به مسافران CIP ارائه می شود تفاوت زیادی با خدمات VIP ندارد، اما برخلاف خدمات سی آی پی، خدمات VIP تنها در اختیاری افرادی قرار داده می شوند که شرایط و موقعیت شاخصی داشته باشند چرا که با پرداخت هزینه بیشتر امکان استفاده از خدمات این سرویس وجود ندارد. در این پرواز، کادر و پرسنل پرواز مدارک مسافر را بررسی کرده، چمدان‌ ها و وسایل او را تحویل گرفته و پس از بازرسی اختصاصی، فرد را تا پای پرواز همراهی می کنند و در نهایت به صورت ویژه از آن ها پذیرایی می شود.

سرویس ترانسفر C.I.P به چه کسانی ارائه می شود؟

همانطور که در قسمت بالا گفته شده انجام خدمات سی آی پی حتی با پرداخت هزینه های بالای برای عموم افراد آزاد نیست.بلکه این سرویس فقط در اختیار افرادی با جایگاه های ویژه اجتماعی و پرداخت هزینه بیشتر امکان پذیر نیست. از جمله اشخاصی که می توانند از خدمات سرویس CIP استفاده کنند، می توان به مدیر عاملان کارخانه ها و تولیدی های زنجیره ای گسترده، روسا و مدیر عاملان شرکت های مختلف، تاجران، هنرمندان، ورزشکاران، سیاست مداران، سالمندان و افراد دارای معلولیت و ناتوانی جسمی و افراد شناخته شده در جامعه اشاره کرد.

 

خدمات ترانسفر vip چیست؟

کلمه vip در واقع مخفف واژه نامه انگلیسی Very Important Person است.این اصطلاح در زبان انگلیسی در واقعه برای افرادی که دارای جایگاه خاص اجتماعی و سیاسی یا هنری هستند استفاده میشود.مانند روسای جمهور، سفیران و دیپلمات‌ها، وزیران، مدیران دولتی، شخصیت‌های هنری و سیاسی، کارگزاران و مدیران کشوری و لشکری. خدمات VIP فرودگاهی در واقع با تامین امنیت خصوصی بسیار بالایی همراه است چرا که این افراد دارای پست و شغل‌های حساس‌ هستند و می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت خدمات VIP و CIP همین موضوع امنیت بالا باشد.به گونه ای که در تمامی مراحل سفر کلیه مراحل انجام ترانسفر با محافظان و دروبین های امنیتی کنترل میشود. لازم به ذکر است که تمامی هزینه های صورت گرفته برای ترانسفر vip توسط سازمان ها و شرکت های مربوط و در خواست دهنده پرداخت میشود.شما میتوانید برای رزرو کردن ترانسفرفرودگاهی و تشریفات به صفحه اصلی سایت الوون مراجعه نمایید.

در فرودگاه ها معمولا افرادی که وظیفه این خدمات را بر عهده دارند. تمامی امور مربوطه به دریافت کارت پرواز مسافر، حمل بار و چدان ها، پذیرایی در سالن اختصاصی و پذیرایی در هتل فرودگاه همراه با یک دسته گل برای عرض خیر و مقدم بر عهده دارند.از دیگر خدماتی که به افراد VIP ارائه می‌شود می‌توان به عبور دادن شخص از گیت حراست به وسیله افراد مسئول اشاره کرد.این در صورتی است که پس از عبور از گیت حراست دیگر خدمه ترانسفر vip با خوردنی های متنوع، بریا پذیرایی در انتظار شما هستند.

در نهایت نیز ترانسفر آن‌ها تا پلکان پرواز با وسیله نقلیه اختصاصی صورت می‌گیرد. در تمامی این مراحل، فرد VIP با آسودگی خیال می‌تواند به استراحت و یا برنامه‌های شخصی خود بپردازد.و اما موضوع اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که این سرویس ترانسفر به دلیل داشتن شرایط امنیتی بسیار بالا برای افراد عادی قابل اجرا نمی باشد.

 

خدمات cip چه تفاوتی با خدمات vip دارند؟

تفاوت ترانسفر cip و vip چیست؟

در هر دو سرویس CIP و VIP خدمات مشابهی ارائه می شوند.تنها تفاوتی که بین این دو سرویس است این است که در سرویس پرواز های cip،خدمات امنیتی مانند محافظ شخصی،دوربین های نظارتی و جایگاه اختصاصی ارائه نمیشود و خدمات سرویس vip تنها در اختیار افرادی قرار میگرد که پست های دولتی و جایگاه های امنیتی بالا داشته باشند.به این دلیل که حفظ امنیت این افراد، موضوع بسیار مهمی است. به عبارت بهتر، عموم مردم نمی توانند صرفا با پرداخت هزینه بیشتر از خدمات سرویس VIP بهره مند شوند. این در حالی است که خدمات CIP برای هر فردی که امکان پرداخت هزینه های آن را دارد، قابل دسترسی است. هزینه دو سرویس پرواز VIP و CIP، تفاوت دیگر آن ها است. هزینه پرواز VIP اغلب توسط شرکت ‌ها، نهادها و سازمان‌ های ذیربط پرداخت شده و هیچ پرداختی از سوی مسافر انجام نمی شود.

این در حالی است که در سرویس CIP، مسافران شخصا هزینه خدمات را پرداخت می کنند. برای مثال در صورتی که مدیر عامل شرکتی قصد شرکت در سمیناری بین المللی در کشورهای مختلف دارد، پس از اخذ ویزای آن کشور مانند ویزای عمان، ویزای امارات، با پرداخت هزینه های لازم می تواند از سرویس CIP بهره ببرد. تفاوت مهم دیگر این دو سرویس، در تأمین امنیت مسافران است. سرویس VIP، از امنیت ویژه ای برخوردار بوده  افراد سیاسی مختلفی مانند رئیس جمهور از آن بهره مند می شوند.

 

در حال حاضر کدام فرودگاه ها میتوانند خدمات ترانسفر cip را ارائه بدهند؟

 

خدمات CIP فرودگاه بین المللی مهرآباد

سالن اختصاصی CIP فرودگاه بین المللی مهرآباد، خدمات و تشریفات بسیار ویژه ای را به مسافران خود ارائه کرده و با داشتن فضایی مدرن و فراهم کردن خدمات اختصاصی، توسط افراد شناخته شده زیادی انتخاب می شود.

 

خدمات CIP فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

سالن CIP فرودگاه مشهد نیز خدمات ویژه  CIP را به مسافران داخلی و خارجی ارائه کرده و افراد عالی رتبه زیادی از آن استفاده می کنند.

 

خدمات cip فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی تنها فرودگاهی است که هر دو سرویس CIP و VIP را به طور همزمان ارائه می کند. خدمات اختصاصی در این فرودگاه به مسافران ارائه می شود. برای نمونه، دیگر نیازی نیست تا برای دریافت کارت پرواز در صف های طولانی منتظر بمانند چرا که پرسنل پرواز، شما را در این مسیر همراهی کرده و کارت پرواز و چمدان مسافر را دریافت می کنند. این فرودگاه دارای سالن اختصاصی است که امکانات ویژه ای مانند اینترنت پر سرعت، مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف، سوئیت و محل استراحت، باجه بانکی مخصوص، سالن ملاقات خصوصی با ظرفیت ده الی پانزده نفره، پارکینگ، خدمات مراقبت از افرادی با ناتوانی جسمی، خدمات نگهداری از حیوانات و پذیرایی از همراهان مسافر را تا پایان سفر در اختیار مسافران قرار می دهد.

 

خدمات CIP فرودگاه بین المللی تبریز

فرودگاه بین المللی تبریز نیز جایگاه اختصاصی را برای ارائه خدمات CIP راه اندازی کرده است که خدمات ویژه ای را به مسافران پروازهای داخلی و خارجی ارائه می دهد.

 

خدمات CIP فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

این فرودگاه نیز خدمات اختصاصی مختلفی چون خدمات پذیرش، ترانسفر تا پای پرواز به وسیله خودروهای لوکس، دریافت چمدان و وسایل مسافر و خدمات اولیه پرواز را ارائه می دهد.

 

چرا الوون را انتخاب کنیم؟

شرکت الو ون مفتخر است، با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ دستگاه انواع مختلف  ون در ناوگان خود، بزرگترین و  معتبر ترین مجموعه در زمینه ارائه خدمات:
کرایه و اجاره انواع ون در تهران و سراسر کشور، به منظور انجام کلیه خدمات تشریفاتی و مسافربری، برای سفرهای درون شهری و برون شهری، ون تشریفات برای انجام ترانسفرهای تشریفاتی و فرودگاهی، کرایه ون دربستی در تهران برای انجام کلیه سرویس ها، کرایه ون توریستی با بهترین قیمت ها و امکان قرارداد جهت همکاری با شرکت های خصوصی و دولتی برای سرویس کارکنان را از ما بخواهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها